Monday, November 30, 2009

Kerja.. Kerja.. Kerja.. Patut ke tukor tempat lain?

Pernah bertukor tempat kerja? Aku? Pernah kot.. dari 'operation' pegi 'project management' dan kemudian ke 'research & development'.. Satu kampeni aje, tapi sebab kampeni lame merge tahun 2007 dulu kire tukor kampeni baru la jugak.. Pengurusan baru (tapi orang lame, perangai pun lame... :p hahaha..)

Dilema la sekarang ni, rase macam nak tukar tempat keje.. Bukan tak best keje sekarang, keje sekarang ni free sikit, tak busy sangat macam masa kat engineering department dulu tapi tak seronok sebab rasanya kampeni rugi tak guna kepale otak aku ni pada tempat sepatutnya. Aku suke sebenornye keje bertimbun2 sampai takde mase, sebab boleh occupied dengan mende2 yang berpekdah, takde la asik nak mengulor aje kan.. hahaha

Tapi kate orang sekarang bukan mase yang baik untuk bertukor tempat keje, ekonomi tengah gawat2 ni elok le pendam dulu hasrat tu.. Aku pun risau gak nak tukor2 ni, tanggungjawab kat family bukan buleh buat main2, kalau bujang memang dah lame dah kot aku cabut ke kampeni lain.. lame bertahan kat kampeni ni, sepuluh tahun lebih dah..

Hmmmm.. tengok la tengah tahun depan, kalau masih ade perasaan same macam ni, mungkin dah buleh list down keje2 baru yang buleh dibuat..

No comments:

Post a Comment